torsdag 31 mars 2016

Portföljsammanställning Q1 2016

Nedan följer en portföljsammanställning för första kvartalet 2016:

Aktieportfölj
Bolag/aktie      Valuta         Antal           Portföljandel  
NGS Group SEK 460 25%
RailCare SEK 200 7%
H&M SEK 40 3%
Havyard NOK 1961 2%
Tesco GBp 2700 20%
Likvider SEK - 43%

Hittills i år är viktad totalavkastning: +4% (SIXRX: -0,25%) - Värdeökning 13 tkr
Värde på portfölj: 0,31 miljoner 

Under första kvartalet har jag köpt RailCare och H&M samt ökat något i NGS Group. Insatt belopp under kvartalet är 10 000 kr. Amorterat är 25 000 kr. Erhållen utdelning (efter skatt) uppgick till 0 kr. 

Har minskat ner likviden något, men har fortfarande en stor del redo i väntan på en större korrektion. Havyard, vilket är mitt största/minsta sorgebarn har fortsatt ner i källaren. Bolaget värderas långt under eget kapital och under nettokassan, men likviditeten i aktien är urusel. Påfrestande att se på, men ingenting att göra. Inväntar nästkommande rapport. Kommer sälja ifall det utlyses någon oväntad nyemission (=jag tolkat allting helt felaktigt) eller ifall verksamheten verkligen kollapsar.  Omsättningen var runt 1,7 miljarder NOK förra året och bolaget handlas nu till en kurs som värderar bolaget till 70 miljoner!! 

RailCare har jag skrivit om här ifall någon är intresserad. Kan tänka mig att öka i bolaget, men inväntar Q1:an innan jag eventuellt köper något mer. 

Tesco fortsätter på sin turn-around. Inga klagomål från mig, tror nog att de inom några har fått ordning på verksamheten igen. Mat kommer människor fortsatt att köpa oavsett brexit. Dessutom lär bolaget automatiskt visa på tillväxt igen när inflationen väl tar sig över nollan igen. Lidl ger jag inte mycket för heller.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar