tisdag 25 juni 2013

Inköp Danske Bank och Spar Nord Bank

Valet föll så på Danske Bank och Spar Nord Bank. Det blev 90 färska aktier in på 99,15 DDK för Danske Bank och 220 aktier på 36,20 DDK för Spar Nord Bank. Trevliga nivåer att gå in på. Dock så hann det ju sticka iväg under morgonen innan jag kunde köpa men men.

Jag passar även på att möblera om i hur jag redovisar mitt aktieinnehav. Härefter kommer jag dela upp aktieinnehavet i endast två delar: Under året och Huvudportfölj. Under året är en portfölj med pengar jag har satt in under året*. Huvudportfölj är portföljen jag hade vid årets start och referensportfölj är SIXRX. Anledningen till att jag bryter ut vad jag investerat för sparade pengar under 2013 är för att få bättre uppföljning och jämförelse mot SIXRX.

Här följer den nya portföljsammanställning:

 Aktieportfölj - Under året (investerat under 2013)*
Bolag/aktie           Valuta          Antal            Portföljandel  
Danske Bank          DDK        180          69%
Spar Nord Bank          DDK        220          31%

Utveckling sedan köp: -1,64%

Aktieportfölj - Huvudportfölj (investerat före 2013)*
Bolag/aktie      Valuta         Antal           Portföljandel  
Clas Ohlsson SEK 103 17%
Danske Bank DDK 79 16%
Fortum EUR 215 48%
Spar Nord Bank      DDK           150 12%
SSAB SEK 80 7%

Utveckling sedan 31/12: 8,7%
SIXRX sedan 31/12: 7,1%

*Detta är en sanning med modifikation då jag med före 2013 här räknar med före 24/5). Nästa år så blir det mer ordning på detta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar