torsdag 26 februari 2015

Sålt BankNordik

Sålde direkt efter öppning mina BankNordik-aktier á 111 DDK. Goodwillnedskrivningen var självklart en otrevlig överraskning från rapporten även fast den inte är kassaflödespåverkande. Anledningen till att jag säljer är för att jag egentligen inte vill äga aktien långsiktigt. Triggern av nedåtgående avskrivningar av lån tycker jag har avstannat och i och med goodwillnedskrivningen finns det risk för att det dröjer ytterligare några år innan den redovisade vinsten kan bli en trigger. För bankinvesteringar står jag även fast vid att size matters så även om BankNordiks tvättade resultat genererar en vinst på runt 10-11 DDK per aktie känns det oattraktivt. Ska återkomma i ett senare inlägg med en sammanfattning av mina danska bankinvesteringar under de senaste två åren men tänkte bara kommentera att jag sålt av innehavet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar