måndag 1 september 2014

Sålt Fortum och delsålt Bahnhof

Jag sålde förra veckan av de sista Fortumaktierna, 75 st á 19,36 EUR. Jag har tidigare tänkt vänta tills bolaget redovisade försäljningen av det svenska distributionsnätet men valde till slut att sälja av i förtid då jag helt enkelt fick ett bra pris för aktierna och tänkt att avveckla innehavet. Att jag därmed också tagit bort min Rysslandsexponering känns skönt.

Jag valde även att i veckan delsälja Bahnhof, 200 st á 87,50 SEK. Värderingen på bolaget har gått som en raket de senaste åren, med all rätt, men eftersom multipeln skenat mycket mer än vinsterna valde jag att sälja av en del av mina aktier. Man kan diskutera om det verkligen är enhetligt med min strategi att sälja i bolag som jag fortsatt tror på, och tror kan fortsätta växa. Jag har inte direkt ett bra svar, annat än att p/e 17 för 2014P är dyrt i min värld. Vi får se. Nu är det dokumenterat i alla fall. Och jag har fortsatt kvar 360 aktier i bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar