måndag 12 maj 2014

Arcam - Bubblan som sprack del 2

Jag skrev i september ett inlägg om Arcam där jag konstaterade att jag aldrig skulle köpa de nivåer som var då, d.v.s. runt 163 kronor per aktie (efter 4:1 spliten). Nu står aktien i runt 150 kronor per aktie. Och är fortfarande dyr.

Svart sträck = när jag tyckte aktien såg as dyr ut.



Det som är intressant att notera är hur svårt det är med tajmning. Jag är övertygad om att Arcam kommer fortsätta ner och aktien var dyr redan i september förra året. Om jag hade valt att blanka aktien i september, skulle jag förmodligen gått på att ganska hård smäll när bubblan fortsatte pressa upp kursen. Att investera i saker som kräver tajmning är något jag försöker undvika. Det är därför jag endast investerar i bolag som jag skulle vara beredd att äga flera år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar