fredag 1 juli 2016

Portföljsammanställning Q2 2016

Nedan följer en portföljsammanställning för andra kvartalet 2016:

Aktieportfölj
Bolag/aktie      Valuta         Antal           Portföljandel  
NGS Group SEK 360 19%
RailCare SEK 650 21%
H&M SEK 160 11%
Nolato SEK 120 7%
Tesco GBp 2700 15%
Likvider SEK - 27%

Hittills i år är viktad totalavkastning: +9% (SIXRX: -0,5%, Avanza Zero: -5%) - Värdeökning 28 tkr
Värde på portfölj: 0,36 miljoner 

Under andra kvartalet har jag utökat mitt innehav i RailCare och i H&M samt tagit in Nolato som nytt innehav. Jag har sålt av Havyard och delar av NGS Group (mest för att balansera om portföljen). Insatt belopp under kvartalet är 30 000 kr. Amorterat är 0 kr. Erhållen utdelning uppgick till 5 137 kr. 

Havyard kom med en bra rapport som visade på en kvartalsvinst nära 20 miljoner (jämfört med börsvärde runt 60 miljoner). Köpte ytterligare aktier direkt efter rapport, men har sålt av samtliga nu några veckor efter. Jag ska inte äga den här typen av bolagen även fast jag kom ut någorlunda plus minus noll och det finns sannolikt mer potential uppåt. 

Jag ska äga stabila, kassaflödespositiva bolagen med stabil utdelning som växer. Och så ska jag köpa dem till en rimlig värdering.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar